İnternetten Ürün Satışına Yeni Düzenleme Geliyor

Ticaret Bakanlığı, yeni düzenlemeler yapmayı planladıkları Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde satıcıların ilk olarak ürün fiyatını yükselterek sonrasında da sanki çok büyük bir indirim yapılmış gibi sahtecilik yapmalarını önlemeyi amaçlıyor.

İnternetten Ürün Satışına Yeni Düzenleme Geliyor

İnternetten Ürün Satışına Yeni Düzenleme Geliyor

Ticaret Bakanlığı, yeni düzenlemeler yapmayı planladıkları Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinde satıcıların ilk olarak ürün fiyatını yükselterek sonrasında da sanki çok büyük bir indirim yapılmış gibi sahtecilik yapmalarını önlemeyi amaçlıyor.

Bilindiği üzere onlarca satıcı, indirim oranlarını yüksek göstermek ve dolayısı ile de daha fazla müşteri çekebilmek adına ürünlerinin etiket fiyatlarını yükselterek sanki büyük bir indirim yapılmış gibi tekrardan satışa koyuyor. Bu sahtekarlığın önüne geçmek isteyen Ticaret Bakanlığı, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinin bazı maddelerinde değişikliğe gidilmesi kararı aldı.

Yönetmelikte en büyük değişikliğe uğrayacak olan madde olan 14'üncü maddede, eskiden indirim oranı hesaplandığında ürünün bir önceki fiyatı baz alınmaktaydı ve satıcı, tam da yukarıda bahsetmiş olduğumuz yöntemi kolay bir şekilde uygulayabiliyordu. Yapılacak değişiklik ile beraber artık ürünün bir önceki değil, son bir ay içerisindeki en düşük fiyatı baz alınmış olacak.

Yönetmelik, satıcıların tüketicilere karşı daha şeffaf olmalarını istiyor

Yönetmelikte gerçekleştirilecek olan değişikliklerden bir diğeri de kişiselleştirilmiş olan reklam ve satış fiyatları. Yönetmeliğin 13'üncü maddesine eklenecek olan yeni bir paragrafla beraber artık satıcılar, internet siteleri üstünden müşteriye ürünün hem kişiselleştirilmiş hem de güncel fiyatlarını göstermek zorunda kalacaklar.

Ayrıca yönetmelik, internet siteleri üstünden taksit ya da kredi ile gerçekleştirilmiş olan satışlarda geri ödeme bilgilerinin, kredi faiz oranlarının, ürün maliyetinin aylık ve toplam değeri gibi bilgileri müşteriye iletebilmesini zorunlu hale getirecek. Aynı zamanda satış üzerine gerçekleşen reklamlar, kendi aralarında belirli bir sıralamaya sahipse bu sıralamanın ne tür kriterlere göre yapıldığının tüketicilere bildirilmesini gerektirecek.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER