Euro 37,49 %0,02
Dolar 34,26 %-0,01
Sterlin 44,78 %-0,11
Altın 2.929 %0,06

Tag Ne Demek? Hastag Nedir?

Hashtag nedir, ne işe yarar? İnstagram hashtag nedir nasıl yapılır? Hashtag Türkçe ne demek? Hashtag nedir? Heştek kelimesinin anlamı nedir? Hashtag nasıl yapılır?

Resim gd2QqNj8Ik

2011 yılında Twitter mecrasında popüler olmaya başlayan; ilerleyen yıllarda da diğer sosyal medya platformlarına adım atan Hashtag, “#” işareti ile gösterilir. Hashtag, boşluksuz yazılan ve bir konuyu belirtmek için kullanılır. Hashtagler sayesinde o paylaşım takipçiler dışında geniş bir kitleye ulaşır. Paylaşılan içerikleri sınıflandırmak için de kullanılan hashtagler, sosyal medya kullanıcıların ilgilendikleri konuyla alakalı içerikleri kolayca bulmalarını sağlar.

Hashtagler, 1990 yıllarındaki sohbet sitelerinde ögeleri kategorize etmek için kullanışmış ve 2014 yılında Oxford sözlüğüne eklenerek bağımsızlığını ilan etmiştir.

En Çok Kullanılan Hashtagler Nelerdir?

Hashtag kullanım yoğunluğu işletmelere göre farklılık gösterse de genele bakıldığında 2018 yılında en çok kullanılan hashtagler; #tbt, #love, #instagood, #photooftheday olmuştur.

#tbt, en sık karşılaştığımız hashtaglerden. Peki nedir bu #tbt? İngilizce “Throwback Thursday olan tbt, perşembeye dönüş olarak dilimize çevrilir. Paylaşımlarda tbt yazması, o paylaşımın güncel olmadığını eski paylaşımlardan alınıp günümüzde paylaşıldığını anlatır. Yapılan paylaşımın perşembe günü yapılmaması da ayrı bir husustur.

Hitap edilmek istenen kitleye bağlı olarak hashtagler değişkenlik gösterir Makyaj ve güzellik kategorisine hitap etmek için; #makeup, #makeupforever, #beauty gibi hashtagler kullanılırken farklı dallar için bu hashtagler uygun olmaz. Örneğin girişimcilik kategorisi için; #startup, #businessowner gibi o alana ait jargonların yer aldığı kelimeler kullanılmalıdır.

Hashtag Kullanmalı Mısınız?

2007’de Chris Messine tarafından atılan bir tweet sayesinde popülerleşen hashtaglerin kullanımı sosyal medyada sizin görünürlüğünüzü artırır. Kendinize ait bir markanız varsa onu tanıtmak için mutlaka kullanmalısınız.

Hashtagler, yapılan paylaşımların kolay bulunmasını sağlar ve bu da sizin paylaşımınızın daha çok görülmesini, dolaylı olarak da beğeni ve takipçi sayınızın artmasını sağlar.

Özellikle Twitter’da güncel olan konuyu belirten hashtagler ile gündemi takip edip o konuyla alakalı düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz.

Hashtag kullanımı her zaman pozitif etki yaratmayabilir. Twitter’da kullanımına dikkat edilmesi gereken hashtaglerin sayısının ikiden fazla olması etkileşimin düşmesine yol açmaktadır. TrackMaven’in yaptığı araştırmanın bir diğer sonucu da tek hashtage sahip tweetlerin en yüksek etkileşime sahip olmasıdır.

Twitter haricinde diğer mecralarda kullanım daha da farklılaşıyor. Örneğin Instagram’da ne kadar fazla hashtag kullanırsanız etkileşim o kadar artar. Fakat abartmamakta fayda var. Yaklaşık 10 hashtag kullanımından sonra etkileşimin düşme ihtimali bulunuyor. Instagram sınır olarak 30 hashtag hakkı veriyor. Sosyal medya içerikleri ile ilgili araştırma yapan TrackMaven’e göre kullanılması gereken optimum hashtag sayısı 9’dur.

En Mantıklı Hashtag’i Nasıl Bulabilirsiniz?

Hashtag sayısından daha çok kaliteli hashtag kullanımı daha önemlidir. Paylaşım içeriğinizle ilgili popüler içerikler için bazı uygulamalar yer almakta. All Hashtag, Photerloo gibi uygulamalar size yardımcı olabilir. All Hashtag seçtiğiniz anahtar kelimeye uygun hashtagleri size sunarken Photerloo ile yüklediğiniz fotoğrafa uygun hashtagler bulabilirsiniz.

Hashtag Kullanırken Püf Noktalar?

Twitter ve Instagram “#” işaret konulduğu zaman o kelimeye link verir ve bu link ile yapılan tüm paylaşımları görebilirsiniz.

Kullanmak istediğiniz hashtag birden fazla sözcükten oluşuyorsa tek bir sözcük gibi yazmalısınız. Aksi takdirde sosyal medya platformları sadece ilk kelimeyi hashtag olarak algılarlar.

<