'Reklamlı Netflix' ve Şifre Paylaşma Yasağının Geleceği Tarih Belli Oldu

Netflix'in sevilen şifre paylaşımı özelliği için yavaş yavaş sona doğru geliyoruz.

Resim CRChLow0mS
Google News

'Reklamlı Netflix' ve Şifre Paylaşma Yasağının Geleceği Tarih Belli Oldu

Netflix'in sevilen şifre paylaşımı özelliği için yavaş yavaş sona doğru geliyoruz. Ortaya yeni çıkan detaylara göre de bu özelliğe veda etmemiz, düşündüğümüzden yakın olacak gibi görünüyor.

Toplumda neredeyse birçok kişinin bildiği üzere popüler yayın platformu Netflix, ‘tek üyelik ile dört kişi’ devrinin sona ereceğini açıklamış; bu karar, bu biçimde Netflix kullanan kişiler arasında şok etkisi oluşturmuştu. Buna göre, "Ekstra Üye Ekle" özelliği ile artık her ekstra üye için 2,99 dolarlık bir ücret alınacağı açıklanmış, hatta yeni sistem Şili, Kosta Rika ve Peru’da denenmeye bile başlanmıştı.

Şimdilerde ise yayın devinin tartışmalı “Ekstra Üye Ekle” özelliğini hangi tarihte yürürlüğe koyacağı belli oldu. Görünen o ki 2022, şifre paylaşımlı bir biçimde Netflix kullanabileceğimiz son sene olacak.

2022 yılının son aylarında şifre paylaşımıyla vedalaşıyoruz, reklamlar geliyor!

Netflix, tek hesapla dört üyelik devrinin 2022 yılı bitmeden sona ereceğini doğruladı. New York Times tarafından bildirildiği üzere, Netflix yöneticilerinin çalışanlarına, 2022'nin son üç ayından, yani Ekim ayı başından itibaren parola paylaşımı özelliğinin kaldırılacağını söylediği kaydedildi.

Nisan ayında yapılan bir açıklamada yaklaşık olarak yüz milyon hanenin, başka bir hesapla şifre paylaştığı ifade edilmişti. Yani bu, görünüşte 221 milyon ücretli aboneye sahip olan Netflix’in abone sayısının çok daha fazla olduğu; ancak bunların şifre paylaşım özelliği sayesinde ‘bedava’ üye olduğu anlamına geliyor. Yeni kısacası Netflix, yeni özellik ile, şifre paylaşımı özelliği sayesinde herhangi bir ücret ödemeden hizmetlerinden faydalanan kullanıcılardan da kazanç sağlamayı amaçlıyor.

Bununla birlikte New York Times, bir süre önce duyurulan daha ucuz ama reklamlı ödeme paketlerinin ne zaman geleceğini de açıkladı. Buna göre reklamlı paketlerin de 2022 yılının son üç ayı içerisinde Netflix kullanıcılarına tanıtılacağı ifade edildi.

Öte yandan Netflix, hayatının en zor dönemlerinden birisinden geçiyor gibi görünüyor. Nisan ayında çıkan haberlere göre yayın devi, 2022’nin başından beri tam olan 200 bin üye kaybetmiş; bunun sonucunda ise şirket değeri 54 milyar dolardan daha fazla düşmüştü. Bu kayıplarla birlikte gelen finansal sıkıntılar sebebiyleyse platform pek çok merakla beklenen projesini iptal etmek durumunda kalmış; bu projelerden birisi ise Netflix'in Sussex Düşesi Meghan Markle ile birlikte geliştirdiği 'Pearl' isimli bir animasyon olmuştu.

Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
<