Kilometresi Düşürülen Araç Nasıl Anlaşılır?
İkinci el araba satışlarının gerçekleşmesinde alıcıların en çok çekindiği nokta olan kilometresi düşürülmüş araçlar. Bunu anlamanın yolları nelerdir? Detaylar haberimizde…
Kilometresi Düşürülen Araç Nasıl Anlaşılır?
İkinci el araba satışlarının gerçekleşmesinde alıcıların en çok çekindiği nokta olan kilometresi düşürülmüş araçlar. Bunu anlamanın yolları nelerdir? Detaylar haberimizde…
Araba almaya gidildiğinde satıcının aracın kaçıncı sahibi olduğunu öğrenmek gerek. Aracın şase numarasından sigorta sorgulaması yapıldığında araç kısa aralıklarla el değiştirmişse ya bir galerici veya bir al-satçının elinden geçmiştir. Araç kilometresini düşürmeye kalkanlar kişisel kullanımları için uzun süreli araştırma yaparlar. Fakat araba alınıp satılırken galerici ya da al-satçılar için bu 5 dakika sürer. Dolayısıyla araba alındığında kaç defa el değiştirdiğini bilmek önemli bir bilgi olabilir. Aracı ilk sahibinden almak çok avantajlıdır. Servis kayıtlarına bakılarak durum kolayca halledilir. Araba ne kadar çok el değiştirmişse kilometre düşürme olayı ile karşılaşma ihtimali o kadar yüksektir. 20 yıllık arabanın 80 bin kilometrede olması imkansızdır. Ayda 300 kilometre yapmak için alınmaz o araba. Fluence, Egea ya da Clio alınırken kilometre kabusuna yakalanma olasılığı oldukça yüksek. Çünkü genelde bu araçlar şirketlerin ya da rent a var araçları olarak kullanılır. Sonrasında da toplu halde ihaleye çıkarılarak satılır. Galericilerle al sat yapan kişiler bu arabaları alarak kilometreleri derhal düşürür.
Peki kilometresi düşen aracı anlamanın yolu var mı?
Tabi ki var. Alınacak arabanın yanına gelindiğinde aceleci davranmamak gerekir. Kontrol edebilmek için;
-Araç kesinlikle diri olmalı. Araca bakıldığında araba yorgun görünüm vermemeli.
-Ön camlarda ya da farlardaki taş izlerine ve silecek izlerine bakılmalıdır. İzler çoksa araçta kilometre düşürme ihtimali yüksektir.
-Kullanım tarzına göre farklılık gösterse de benzer araçların ayı üretim yılında olanların ortalama kilometre değerlerine bakılmalıdır. Örneğin 2015 model bir araç 100 bin km’de alınacak olan araç 40 binde ise şüphe duyulmalıdır.
-Koltuk, kapı kolu, sık kullanılan düğme, sinyal kolu ve kapılar ile pedalların üzerinde soyulma ya da erime izi olmamalı. Özellikle de el freni ve vites kolu önemli. Bir de emniyet kemeri tokalarının kırmızı mandalları.
-Aracın muayene sorgulamasında her sene görünüyor ise ticari olarak çalışmış olma ihtimali yüksektir ve büyük bir ihtimalle kilometresi düşürülmüştür.
-Sigorta kayıtlarında arabalar kısa sürelerde el değiştirmişse kilometresinin düşürülme ihtimali yüksektir.
-Arabanın koltukları, tavanındaki kirler, bagaj deformasyonu gibi herhangi bir noktasına bakılmalıdır. Güneşten solma, yıpranma ya da tamir görmüşse kendini hemen belli etme ihtimali yüksektir.
-Bazı zamanlarda da gösterge paneli değiştirilir ve kilometre düşer. Servis kayıtlıysa sıkıntı olmaz fakat yetkisiz kişilerce düşürülürse sıkıntı olabilir. Dijital olan saatlerde ecu bir süre sonra gerçek olan kilometreyi gösterebilir. Fakat analog olanlar göstermez. Yani 90 bin kilometrede alınan araç bir anda 190 bin olabilir. Dolayısıyla alınan aracın akü bağlantısını 30 dakika kesip tekrardan kontrol etmekte fayda vardır.
-Çok düşük kilometreye sahip bir araç alınıyorsa mutlaka araç lastiklerinin üretim tarihine bakılmalıdır. Arabanın üretim tarihinden yeni ise km düşürme olayı olabilir.