Saç Dökülmesini Engelleyen Besinler

Saç dökülmesi çağımızın önemli sorunlarından biri. Altında birden fazla sebep yatıyor olabilir. Ama akla gelen ilk sebep ise beslenme.

Saç Dökülmesini Engelleyen Besinler

Saç Dökülmesini Engelleyen Besinler

Saç dökülmesi çağımızın önemli sorunlarından biri. Altında birden fazla sebep yatıyor olabilir. Ama akla gelen ilk sebep ise beslenme.

Saç dökülmeleri bazı zamanlarda beslenme düzeninde bir şeylerin ters gitmesi ile kendini gösterebilir. Saç dökülmelerine karşı birçok gıda oldukça iyi geliyor. Uzmanlar bu besinleri tüketmek gerektiğini söylüyor. Sağlıklı ve dengeli bir beslenme şekli saç dökülmesini önlemek için oldukça etkilidir. Bazen diyet hataları bile tek başına saç dökülmesine sebep olabilir. Saçların dökülmesini engellemek, önüne geçmek, canlı, sağlıklı ve kaliteli saçlara sahip olmak için aşağıdaki gıdaları dengeli şekilde tüketmekte fayda var.

Protein; günlük diyette yeteri kadar protein yoksa çok miktarda saç dökülmesi ile karşılaşmak mümkündür. Bitkisel protein kaynaklı olan kuru baklagiller, soya, tam tahıllar, hayvansal protein kaynakları, yumurta, et, tavuk, süt, balık, yoğurt, peynir gibi yiyeceklerdir.

Demir; özellikle kadınlarda demir eksikliğine sık bir şekilde rastlanır. Saç dökülmesinin başlıca nedeni olan demir eksikliğini önlemek ve azaltmak için bol bol bitkisel yağ, ay çekirdeği, yeşil yapraklı sebze ve yer fıstığı tüketmek gerekir.

Çinko; saçların sağlıklı görünmesi için en önemli mineral çinkodur. Deniz mahsülleri, bira mayası, et, mangal, kuru baklagil çinkonun önemli kaynaklarıdır.

Pantenol; B5 saç vitamini olarak bilinir ve pantenol olarak da adlandırılır. Saç köklerindekü hücreleri besleyerek gelişmesine yardımcı olur. Yumurta, süt, et ve tavuk, tam tahıl gibi besinlerde bulunur.

D vitamini; bu vitaminin eksikliğinde saçlar dökülür. D vitamininin en iyi kaynağı güneştir. Güneşten yeterince D vitamini alamayanların mutlak bir şekilde doktor kontrolünde D vitamini takviyesi alması gerekir. Yağlı balık türleri, yumurta sarısı, peynir ve süt D vitamini içermektedir.

A vitamini; bu vitaminin olmaması ya da eksikliği durumunda saç dökülmesi görülür. Balık, yumurta, süt, yoğurt, kırmızı et, havuç, kavun, kayısı, ıspanak, brokoli, şeftali, roka, dereotu ve maydanozda bulunmaktadır.

Niasin; B3 vitamini olarak da bilinmektedir. hindi, balık, tavuk, mantar, buğday kepeği, yer fıstığı, süt, yoğurt, yumurta, patates, ay çekirdeği niasin bakımından oldukça iyi besin kaynaklarıdır.

B6 vitamini; saçların sağlığı açısından en önemli vitamin türüdür. Patates, kavun, balık, nohut, ıspanak, brokoli, kırmızı et, domates, bira mayası, yer fıstığı, muzda çokça bulunur.

C vitamini; saçların kuvvetlenip canlanmasında etkilidir. Kivi, kuşburnu, turunçgil, brokoli, çilek, yeşil-kırmızı biber, kavun, yeşil yapraklı sebze, domates, karnabahar, patates önemli kaynaklar arasındadır.

Bu tür besinler yeteri kadar alındığında ve düzenli kullanıldığında mutlaka etki edecektir. Ancak dışarıdan yapılacak olan takviye gıdaların mutlaka hekim gözetiminde yapılması gerekir. Bu takviye besinlerin doğru kullanımı da saç dökülmesini engelleyebilecek önemli ayrıntılardandır.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER