İftar ve sahurda nasıl beslenmeli?

Pandemi sebebiyle ramazan ayın içerisinde bağışıklığın güçlü tutulması gerektiği üzerinde dikkat çeken Erk, “İftar ve sahurda vücudun gereksinimi olan besin gruplarını dengeli biçimde tüketmek şart olmaktadır” dedi.

İftar ve sahurda nasıl beslenmeli?

İftar ve sahurda nasıl beslenmeli?

Pandemi sebebiyle ramazan ayın içerisinde bağışıklığın güçlü tutulması gerektiği üzerinde dikkat çeken Erk, “İftar ve sahurda vücudun gereksinimi olan besin gruplarını dengeli biçimde tüketmek şart olmaktadır” dedi. Peki İftar ve sahurda nasıl beslenmeli?

Sağlıklı bir ramazan geçirebilmesi için özellikle pandemi süreci içerisinde beslenmemize çok dikkat etmemiz gerekmektedir. “

Oruç tuttuğumuz zaman vücut direncimizi azaltmakta olan şeker, işlenmiş et ürünleri, beyaz un, konserve benzeri hazır ve katkılı gıdalar ile gazlı-şekerli içeceklerden uzak durulmalı; besleyici değeri bulunan besinleri tercih etmemiz gerekmektedir” diyen İç Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Osman Erk, dengeli beslenmenin ipuçlarını şu şekilde anlattı:

İftarda Sebze Yiyin

İftarda yavaş yavaş, uzun süreye gelen bir yemek süreci uygun olmaktadır. Oruç, su ile hurmayla açılmalı; sonrasında da ev yapımı çorba içilmesi gerekmektedir. Çorbanın ardından 10-15 dakikalık bir mola verilip ana yemeğe geçilmesi gereklidir. Sofrada bolca yeşillikler ve çiğ sebzelerin bulunduğu salatalar, sebze ile bakliyat yemekleri ön planda tutulmalıdır. 1-2 dilim tam tahıllı ekmek, sebze yemekleri, kuru baklagil ile kısık ateş üzerinde uzun süre kaynatılmakta olan et yemekleri iftar için en sağlıklı tercihler olmaktadır. İftarın favori besinleri ise mercimek, semizotu, kuru fasulye, nohut, brokoli, karnabahar, Brüksel lahanası, maydanoz, roka, enginar, ıspanak, pırasa benzeri bitkisel gıdalar olmaktadır. Çay, kahve, tatlı ile meyve iftar yemeğinin 1-2 saat sonrasında ve sınırlı miktarlarda tüketilmelidir. Tarçınlı, hafif ve az miktarlarda sütlü tatlı, 1-2 adet taze organik meyve sağlıklı ve yeterli gelecektir. İftardan itibaren sahura kadar yine belirli aralıklarla su tüketilmelidir.

Bunlardan Uzak Durun

İftarda aşırı miktarda, hızlı, çok farklı karışık yiyecek ve içecek tüketmek sağlık için zararlıdır. Fazla yağlı, kızartma yemeği ile sigara içilmesi son derece tehlikeli olmaktadır. Ramazan ayında ortaya çıkan kalp krizlerinin en önemli nedeni bu olmaktadır. Şerbetli tatlılar arasından; kavun, muz, karpuz benzeri glisemik indeksi yüksek olan meyvelerden de uzak durulması gerekmektedir.

Sahurda Kefir Mutlaka İçin

Oruç tutulduğunda mutlaka sahura kalkılması gerekmekte ve en az 45 dakika süre ile yavaş yavaş sahur yemeği tüketilmelidir. Sahurda kişiyi uzun bir süre tok ve zinde tutabilecek protein ve yağlardan zengin olan; vitamin, antioksidan, mineral, lif içeren, susama ile açlık hissi doğurulmayacak besinler tercih edilmesi gerekmektedir. Ev yapımı çorba, çeşitli yeşillik türleri ile çiğ sebzelerden oluşmakta olan salatalar, baklagiller, hafif zeytinyağlı yemekler, kuruyemişler, tuzsuz peynir, rafadan yumurta ideal sahur yemekleri arasındadır. 10 adet tuzsuz zeytin ile beraber 2 adet katı pişirilmiş yumurta uzun bir süre boyunca tok tutulmasını sağlayarak orucun rahat geçmesini sağlayacak. Sahurun favori içeceği ise kefir olmaktadır. Kefir, kalsiyum ile protein deposuyken aynı zamanda probiyotik olmaktadır; bağırsak florasını da olumlu yönde etkilemekte ve tok tutmaktadır.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER