Z kuşağından görme engelliler için marketlerde “sesli barkod” sistemi

Maya Okullarında ilkokul öğrencileri, görme engelli bireyler için market alışverişlerinde yaşamış oldukları zorluklardan yola çıkarak, “Sesli Barkod Okuma” sistemi ürettiler.

Resim kRHKroobor
Google News

Z kuşağından görme engelliler için marketlerde “sesli barkod” sistemi

Maya Okullarında devam ettirilen STEAM müfredatı kapsamı içerisinde projeler geliştiren ilkokul öğrencileri, görme engelli bireyler için market alışverişlerinde yaşamış oldukları zorluklardan yola çıkarak, “Sesli Barkod Okuma” sistemi ürettiler. Z kuşağından görme engelliler için marketlerde “sesli barkod” sistemi…

Bu sistem sayesinde market raflarında yer alan ürünlerin son kullanma tarihleri, kullanım ile saklama koşulları, ürünün üstünde yer alan barkod sistemi okutularak seslendirilecek ve bu sayede görme engelli olan bireylerin günlük yaşam koşullarına katkı sağlanmış olacak.

Görme Engellilerin Hayatını Kolaylaştıracak Çalışma

Mayalı öğrenciler Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri’nin Balgat mağazası içerisinde engelli bireylerin market alışverişleri ile alakalı olarak farkındalık yaratmak ve geliştirmiş oldukları projeyi tanıtmak adına duyarlılık etkinliği gerçekleştirdiler. Etkinlikte görme engelli bireyler de projeyi deneyimleme imkanı tanımış oldu. Marketlerde kendileri gibi görme engelli bireylerin alışveriş yapmakta zorlandıklarını ve bireysel olarak alışveriş yapamadıklarını belirten Şevval Coşkun ve Cihan Kırım, Maya öğrencilerinin bu çalışmasının yaygın hale getirilmesinin hayatlarını kolaylaştıracak adımlardan biri olduğunu belirttiler.

Çevrelerindeki Sorunlara Duyarlı Çocuklar

Maya Okulları İncek Yerleşkesi Okul Müdürü Fatma Kuşat Hürriyet’e vermiş olduğu bilgide, “Çocuklarımızın çevrelerindeki sorunlara duyarlı yetiştiriliyor olmaları bizim için çok kıymetli. Bu problemler ile ilgili olarak yaratıcı çözümler üretsinler, girişimcilik becerileri desteklensin istemekteyiz. Bunun için de mühendislik, matematik, teknoloji ile sanat alanlarının işbirliği içerisinde yürüyen özelleştirilmiş bir müfredat çalışmaktayız” dedi.

Amaç Farkındalık Yaratmak

Ortaokul Müdür Yardımcısı Onur Aydın da bu projeye başlanılmadan önce, görme engellilerin marketlerde karşılaştıkları sorunları gözlemlediklerini söyleyerek şunları belirtti:

“Gördük ki görme engelliler ürünlerin ismini, son kullanma tarihiyle alakalı olarak sorun yaşıyorlar. Bir proje gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz özellikle bozulma ihtimali bulunan ve son kullanma tarihleri daha fazla önem kazanan ürünlerin üstüne renkli barkodlar yerleştirdi. Ardından bunun kodunu yazdılar. Örnek olarak yoğurdun üzerinde yer alan renk görüldüğünde, ürünün ismi, son kullanma tarihi, ne şekilde dönüştürülebileceği sesli bir biçimde anlatılıyor. Bu proje yalnızca görme engeli vatandaşlar için değil, engeli olmayan vatandaşlarımız için farkındalık yaratmak adına da yapıldı.”

Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
<