Türkiye'de Sosyal Medya Devlerine 3 Aylık Reklam Yasağı Geliyor
Sosyal medya yasasına bağlı olarak, Facebook ile TikTok gibi dev platformlara tanınmış olan temsilcilik açma süresinin bitiyor ve bu platformlara 3 ay reklam yasağı gelecek.
Türkiye'de Sosyal Medya Devlerine 3 Aylık Reklam Yasağı Geliyor
Sosyal medya yasasına bağlı olarak, Facebook ile TikTok gibi dev platformlara tanınmış olan temsilcilik açma süresinin bitiyor ve bu platformlara 3 ay reklam yasağı gelecek. Alternatif Bilişim Derneği Başkanı Faruk Çayır, reklam yasağının Türkiye'de yer alan birçok KOBİ ile şirketi kötü bir şekilde etkileyeceğini belirtti. Türkiye'de sosyal medya devlerine 3 aylık reklam yasağı geliyor.
1 Ekim tarihinde sosyal medya yasası yürürlüğe girerek, Türkiye’de temsilcilik bulundurmayan ve hala açmayan sosyal medya platformlarına para cezası verilmiş ve belirli bir süre verilmişti. 30 günlük sürenin tamamlandı ve belirlenen yasaya göre Facebook ile TikTok gibi çeşitli popüler uygulamalara Türkiye'de sosyal medya devlerine 3 aylık reklam yasağı geliyor.
Reklam yasağı ile beraber, Türkiye’de bu türdeki platformlara reklam vermekte olan birçok şirketin zarara uğratılması bekleniyor. Alternatif Bilişim Derneği Başkanı Faruk Çayır, bu yasak ile beraber birçok KOBİ ile şirketin, yasaktan ötürü platformlardan çekilme kararı alabileceğini söyledi.
KOBİ ile işletmeleri zor zamanlar bekliyor olabilir
Türkiye’de temsilcilik açmaya yeltenmeyen ve harekete geçmeyen sosyal medya platformlarına, ilk olarak 10 milyon, sonrasında da 30 milyon TL para cezası verilmişti. Verilmiş olan 30 günlük ceza süresinin bitmesinden sonra, hala temsilcilik açmaya yanaşmayan birçok dev platforma reklam yasağı gelecek. Platformların bu kararı devam ettirmesi durumunda, Instagram ile Facebook gibi birçok platforma bant sınırlaması gelecek.
Reklam yasağının gelmesi ile beraber, Türkiye’de yer alan kullanıcılar işletmelerin vermiş oldukları reklamları göremez duruma gelecek. Dolayısıyla da birçok KOBİ ile işletme, bu platformlardan çekilmek durumunda kalacak, bu yüzden de zarara uğrayacak. Faruk Çayır da reklam yasaklarının birçok işletmeyi zarara uğratabileceğini düşünüyor.
Çayır, konu ile alakalı olarak yaptığı açıklamada, şu ifadelere yer verdi; “Bu yasaklar yarar sağlamayacaktır. İnsanlar bir şekilde bu engellemeleri aşacaktır fakat bu uygulamalar ülkemizin imajına zarar verir niteliktedir. Reklam yasağının uygulanmış olduğu süreçte birçok KOBİ ya da şirket reklam veremediği için zarar edecek. Bir sonraki aşama olarak bilinen bant daraltma ile insanlar buraya giremediklerinde şirketlerin bu platformlara reklam vermesinin bir anlamı da olmayacak. Ağ daraltıldığında KOBİ’ler de bu platformlarda reklam vermekten vazgeçecekler. VPN ya da başka ihtimallerle bu platformlar kullanılabilir olabilir belki fakat bu da belirli bir kitleyi aşmayacak. İşin açıkçası KOBİ’leri daha zor günler bekliyor.”
Hangi sosyal ağ sağlayıcıları henüz temsilci ataması gerçekleştirmedi?
Aşağıdaki listede yer alan bütün sosyal medya platformlarına, temsilcilik açmadıkları durumda reklam verme yasağı getirilecek.
TikTok
Periscope
Dailymotion