Ehliyet Yenileme İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?
Ehliyet yenileme işlemleri nüfus müdürlüklerinde yapılmaktadır. Eski tip ehliyetlerini yeni dijital ehliyetler ile değiştirmek isteyen kişilerin devlet tarafından verilmekte olan süre içerisinde yenileme işlemlerinin bitirilmesi için ilgili kurumlara gitmeleri gerekecektir.
Daima randevu aracılığı ile işleyen bu süreçte, işlemlerin aksamaksızın problemsiz yürütülebilmesi için randevu öncesinde gerekli olan tüm evrakların temin edilmesi önemli olmaktadır. Başarılı bir başvurunun sisteme aktarılmasını takip eden bir haftalık zaman dilimi içerisinde, basılan yeni ehliyetler sürücülere ulaştırılacaktır.
Ehliyet Yenileme Randevusu Nasıl Alınır?
Sürücüler https://randevu.nvi.gov.tr/ adresi üzerinden online olarak veya ALO 199 Nüfus ve Vatandaşlık İşleri çağrı hattından kolay ve hızlı bir biçimde ehliyet yenileme randevusu alabilmektedir. Ehliyet yenileme başvurularının, sürücünün ikamet ettiği ilçenin nüfus müdürlüğünden alması zorunluluğu bulunmamaktadır. Sürücüler istedikleri nüfus müdürlüğünden ehliyet yenileme işlemini gerçekleştirebilir.
Ehliyet Yenileme İçin Son Tarih Nedir?
1 Ocak 2016 tarihi öncesinde alınmış olan ehliyetlerin yeni çipli ehliyetler ile değiştirilmesi için ehliyet yenileme süresi 31 Aralık 2022 tarihine kadar uzatılmıştır.
Ehliyet Yenileme İçin Gerekli Belgeler
Sürücülerin randevu sırasında ibraz etmeleri gereken belgeler şöyledir:
Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı,
Son 6 ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf,
Adli sicil belgesi (E-devlet üzerinden temin edilebilir),
Sürücü adına düzenlenmiş olan sağlık raporu,
Değerli kâğıt vakıf payı ve harç bedelinin yatırıldığına dair makbuz ya da dekont,
Kan grubu belirtmiş olan sağlık kurumu raporu ya da yazılı beyan.
Ehliyet Yenileme İçin Sağlık Raporu Nereden Alınır?
Ehliyet yenilemek üzere gerekli olan belgeler arasında yer alan, sürücülerin sağlık durumunu belirten kurum raporu, tüm yetkili sağlık birimlerinden alınabilir. Ehliyet yenileme başvurusu içinde aile sağlık merkezleri aracılığı ile alınan raporlar da kabul edilir.
2022 Ehliyet Yenileme Ücreti Ne Kadar?
Ehliyet yenilemek için ödenmesi gerekli olan değerli kâğıt ve vakıf hizmet bedeli, 2016’ yılından önce ya da sonra alınan ehliyet tiplerine göre değişkenlik gösterir. Ehliyetini 1 Ocak 2016 tarihinden önce almış olan sürücülerin ehliyet yenileme işlemleri için ödemeleri gerekli olan bedel; 2 TL vakıf hizmet bedeline ek 13 TL değerli kâğıt bedeli, yani toplamda 15 TL iken, 2016’nın ardından alınan ehliyetlerin yenilenmesi için ödenecek bedel ise 45 TL vakıf hizmet bedeline ek olarak 225 TL değerli kâğıt bedeli ile toplam 270 TL olarak belirlenmiş olmaktadır.
Vakıf hizmet bedelinin ödenebileceği bankalar şunlardır:
Akbank
QNB Finansbank
Aktif Bank
T. Halk Bankası
ING Bank
Şekerbank
Albaraka Türk Katılım Bankası
PTT Bank
T. Vakıflar Bankası
Denizbank
Kuveyt Türk Katılım Bankası
T.C. Ziraat Bankası
Garanti Bankası
Türkiye Ekonomi Bankası (TEB)
Değerli kâğıt bedellerinin ödenebileceği, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından vergi tahsil yetkisi verilmiş olan bankalar ise şunlardır:
Akbank
QNB Finansbank
Aktif Bank
Odea Bank
AlternatifBank
HSBC Bank
Şekerbank
ING Bank
Finans Katılım Bankası
Halk Bankası
İş Bankası
Yapı Kredi Bankası
Vakıflar Bankası
Garanti Bankası
Vakıf Katılım Bankası
Kuveyt Türk Katılım Bankası
Türkiye Ekonomi Bankası (TEB)
Albaraka Türk Katılım Bankası
T.C. Ziraat Bankası
Denizbank
PTT Bank
Yenilenecek Olan Ehliyetler Kaç Gün İçerisinde Teslim Edilir?
Yenileme gerekçesi ile değiştirilecek olan ehliyetlerin basım süreçleri, nüfus müdürlüklerinde başvurunun sisteme girildiği an itibarı ile başlar. Sürücülerin yeni tip ehliyetleri, onaylanmış olan başvurudan sonra ortalama bir haftalık süre içinde, başvuru sırasında beyan edilen adrese PTT kargo aracılığı ile ücretsiz bir biçimde teslim edilecektir.