Mersis No Nedir? Mersis No Amacı Nedir?

Mersis no nasıl alınır? Mersis numaram nedir? Mersis no nereden öğrenilir? Mersis no güncellemesi nsıl yapılır?

Mersis No Nedir? Mersis No Amacı Nedir?

Merkezi sicil Kayıt Sistemi kısaca Mersis olarak adlandırılmıştır. Ülkemizde bulunan borsa kurumları ve bakanlıklarda belirli kayıtlar ile birlikte ortak veri tabanı yer almaktadır. Bu veri tabanında Limited şirketlerin ve Anonim şirketlerinin mersis numaraları bulunur.

16 haneli olan mersis numarası şirketler veya şahıs şirketlerinde farklı içeriğe sahiptir. Bir şahıs firmasında mersis numarası içerisinde mutlaka kişinin kimlik numarası da bulunur. Genel olarak bu şirketlerde mersis numarası 0 ile başlar ve ardından firma vergi numarası mersis numarasının devamını oluşturur. Sonuna ise 000 ya da 15-16 gibi rakamlar gelir.

Mersis Numara Sistemi Nasıl Oluşturulmuştur?

Mersis numara sistemi veri tabanı olarak 08.10.2010 tarihinde Merkezi Tüzel Kişilik Bilgi Sistemi ve Çevrimiçi Şirket İşlemleri Projeleri birleştirilmiştir. Birleşme sonucunda kısaca Mersis diye adlandırılan Merkezi içil kayıt sistemi ortaya çıkmıştır.

İlk olarak mersis uygulaması Mersin Ticaret Sicil Müdürlüğü tarafından pilot bölge olarak 19.04.2010 uygulanmasına başlanmıştır. Ardından ise 5 yıl süresince kayıt aktarılması ve veri tabanı oluşturma işlemleri tamamlanmış, 01.01.2015 tarihinde de genel anlamda 238 ticaret sicil müdürlüğünde kullanılmaya başlanmıştır.

Teknolojik alt yapı ve temel değişikliklerin tamamlanması sonrasında ise ilgili veri tabanı tam kapasite ile 06.03.2017 yılında aktif halde çalışmaya başlamıştır.

Mersis Sistemi Amacı

Merkezi Sicil Kayıt Sistemi amaç olarak 2 fonksiyonu tamamlamayı hedeflemektedir. Merkezi bir veri tabanı sistemi olan kayıt sistemi şirket ticari işletmelerin kayıtlarının oluşturulması, adres, tescilleri, ilan edilmesi gereken durumların toplanmasını sağlar.

Tüm tüzel kişilikler, tacirler serbest meslek erbabları, odalar, birlikler ve diğer kuruluşlar bu sistem ile tek bir çatı altında bir arada toplanmıştır. Böylelikle tüm bilgiler tek merkezden elde edilmektedir.

Mersis sitemi aynı zamanda şirketlerin ticaret sicil müdürlüğüne gitmeden ihale, banka gibi kurumlara vermesi gereken evraklara direk sahip olmalarını sağlar. Öte yandan ise ilgili firmalarda ilan edilecek tüm işlemler soft ortamda onaylanır.

Eğer onay durumu söz konusu değilse red nedeni talep edilir. Gerekli düzelmeler yapıldıktan sonra sisteme tekrar yüklenerek gerekli ilan işlemi tamamlanır.

E Dönüşüm Süresi ve Mersis Sistemi

MErsis ülkemizde dijital ortama geçişin en önemli noktasıdır. Mersis ile e dönüşüm hizmetkeri dört temel tabanı içeriğine almıştır. Tapu Kadastro Bilgi Sistemi, Merkezi Nüfus İdatesi Sistemi, Ulusal Adres Veri Tabanı ve Merkezi Sicil Kayıt Sistemi bu veri tabanlarının toplamıdır. Her birinin kendine ait bir kısaltması bulunur.

E dönüşüme devletimizin gerçekleştirdiği olağanüstü bir djital ortam projesi haline gelmiştir. Tüm kayıtlı vatandaşların e devlet sistemi içerisindeki bilgileri ile tüm kurumların ortaklaşa bilgileri tek bir veri tabanında toplanmıştır.

Veri tabanı içerisinde eklenen her kurum aynı zamanda kişi ya da şirketlerin bilgilerine kolay ulaşımlarını ve kamu kurumlarına gitmeden birçok evraka kolaylıkla sahip olmalarını sağlar.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER