Karın Kası Nasıl Yapılır?

Erkekkarın kası nasıl yapılır? 1 ayda karın kası programı nedir? Evde karın kası nasıl yapılır? Kadın karın kası nasıl yapılır? Nasıl karın kası yaptım? Belirgin karın kasları için ne yapılmalıdır? 3 ayda karın kası nasıl yapılır?

Karın Kası Nasıl Yapılır?

DÜZENLİ BESLENME

İlk olarak dikkatli ve düzenli beslenmek en önemli etken arasında yer almaktadır. Gerekli protein, mineral ve vitaminleri almanız oldukça önemlidir. Fakat vücudunda kas yapmak isteyen bireyler oldukça çok miktar da protein almalıdır. Vücut kitle indeksi ve kilosuna göre günlük belirli bir miktar da protein alması gereklidir.

Su tüketimi oldukça faydalı olacaktır. Çünkü kas yaparken harcanılan enerji ver ter sebebi ile vücut da su ihtiyacı ortaya çıkacak ve bu su ihtiyacının karşılanması gerekecektir.

Eğer spor kursuna gidemiyor ve yahut da spor kurslarına vakit ayıracak zamanınız yok ise evde kendi haliniz de tek başınıza sağlıklı beslenme ve düzenli bir uyku eşliğinde kolay ve basit egzersizler yaparak karın kası yapmanız oldukça klaydır.

MEKİK ÇEKMEK

Mekik çekmek için eğer ekipmanınız yok ise karın kası için yapılabilecek en etkili ve en iyi hareketlerden birisi de mekik çekmektir.

Mekik çekme hareketi için öncellikle yapmanız gereken düz bir zemin üzerine sırt üstü uzanıp dizlerinizi kırın ve daha sonrasında ayak tabanlarınız yere basacak şekil de omuz hizasında açın ve bununla birlikte daha sonra da ellerinizi ensenizde kenetlemeniz gerekiyor.

Ve ayaklarınızı yerden ayırmadan kalkıp tekrar yatın ve nefesinizi kontrollü bir şekil de bu egzersiz esnasında, kalkarken nefes alıp, geri yatarken nefesinizi verecek şekil de düzenleyin.

Bu egzersize düzenli bir şekil de devam ettiğiniz sürece karın kaslarınızın bir süre sonra ağrımaya başladığını hissedecek ve göreceksiniz. Bu egzersiz hareketi her gün düzenli olarak yaparsanız oldukça etkili ve işe yaradığını görmüş olacaksınız.

Plank Duruşu

  • Plank duruşu ile vücudunuzun her bölgesini çalıştırmanız mümkün ve karın kasları için de oldukça etkili bir egzersiz olmakla beraber düzenli bir şekil de yapıldığı zaman oldukça etkili ve faydalı bir spor egzersizidir.

Bacak Kaldırma Hareketi

  • Özellikle alt karın kasları için çok faydalıdır. Bu hareket için, sert bir zemine sırt üstü uzanmanız ve daha sonrasında ise ellerinizi mekik çekecekmiş gibi ensenizde kenetlemeniz gerekiyor.
  • Daha sonra uzattığınız bacaklarınızı hiç kırmayacak bir şekil de dümdüz bir şekilde tutarak yukarı kaldırın ve birkaç saniye hava da bekleterek tutun.
  • Daha sonra ise bacaklarınızı yavaşça yere indirin ve tekrar aynı şekil de ayağınızı havaya kaldırın. Bu hareketi yaparken ise belinizi zorlamamaya ve ani bire hareket yapmamaya özen gösterip buna dikkat edin.
  • Eğer bu egzersizi yaparken ellerinizi ensenizde kenetlemekte zorlanıyor iseniz, ellerinizi vücudunuzun yan tarafında ve yahut da avuç içleriniz yere bakacak şekilde de tutup destek alarak da bu egzersizi yapabilirsiniz.

Twist Hareketi

  • Bu egzersiz hareketi ile bilhassa yan karın bölgenizdeki kasları çok etkili olarak çalıştırmış olursunuz.
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER