DİŞ ÇÜRÜĞÜNE ENGEL OLAN BESİNLER

Diş sağlığı da en az vücut sağlığı kadar önemlidir. Peki diş sağlığı için neler yapmalıyız? gerekli besinleri tüketerek dişlerimizi koruyabilir miyiz?

DİŞ ÇÜRÜĞÜNE ENGEL OLAN BESİNLER

Diş sağlığımızı önemsiyorsak öncelikle yediğimiz besinlere dikkat etmeliyiz.  Besinlerin etkileri sonucunda diş çürükleri, diş sararmaları gibi etkenler ortaya çıkabiliyor. Özellikle de çürükler günlük yaşamda hayat kalitemizi fazlasıyla etkiliyor.

Dişlerimizin en önemli görevi kuşkusuz beslenmedir. vücudumuz için aldığımız gıdalar öncelikle ağız yoluyla alınır ve  dişlerin öğütme ve parçalama fonsiyonu ile sindirilebilir bir hal almaktadır. 

Genel vücut sağlığımız için besinleri tüketmek ve dengeli beslenmek zorundayız. Tükettiğimiz gıdalar içerisinde dişlerimize son derece yararlı gıdalar olmakla birlikte diş sağlığımızı olumsuz etkileyen gıdalarda bulunmaktadır.

İŞTE DİŞ SAĞLIĞINA İYİ GELEN BESİNLER

Süt ve Süt Ürünleri

Bütün sağlığa olduğu gibi süt, yoğurt, peynir gibi besinler diş sağlığı için oldukça faydalıdr. Bu besinler içerdikleri kalsiyum ve fosfalt ile dişleri korumakta ve çürük oluşumunu engellemektedir. Diş sağlığına önem veren her birey bolca süt ürünü tüketmelidir. 

Meyve ve Sebzeler

Sebze ve meyveler içerdikleri mineraller ve vitaminler ile diş sağlığını koruyan görev üstlenirler. Diş eti sağlığı için nar ve c vitamini içeren portakal mandalina gibi meyveler tüketilmelidir.

Dişlerin dogal beyazlığına kavuşmasında özellikle muz kabuğu doğal ve pratik bir yöntemdir. Ancak içerdiği şeker sebebi ile aşırı tüketilmekten kaçınılmalıdır. 

İçecekler

İçme suyu, yeşil çay ve diğer bitkisel çaylar içerisindeki aksioksidanlar ve antibakteriyel özellikleri sebebi ile diş ve dişeti sağlığı için yararlı içeceklerdir. Bu içecekler şekersiz kullanımda diş sağlığına engel oldukları kanıtlanmıştır. ancak asitli içecekler çürüğe sebep olduğu için tiketilmemelidir. 

ZARARLI BESİNLER,

Diş sağlığı için en zararlı besinlerin başında şekerli ve asitli içecekler gelmektedir. Bu besinler  tüketilmesi ile ağız içindeki bakteriler bu şekeri tüketir ve asit oluşturur.Bu asit diş sert dokuları üzerinde yıkıma sebep olur ve çürüklerin başlamasına sebep olur. Bu gıdalar tüketilmemeli veya tüketildikten sonra ağız bakımı dikkatlice yapılmalıdır.

Tabi diş sağlığının en önemli aşaması ağız bakımını aksatmamak, Dişleri günde en az 2 kere fırçalamaktır. 

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER