Otobüsçünün talebi İstanbul modeli

Koronavirüs salgınından ötürü oldukça zor bir dönemden geçen özel halk otobüsü esnafı, “İstanbul’da uygulanmakta olan kiralama modeli gelsin, esnaf kurtarılsın” isteğinde bulundu.

Otobüsçünün talebi İstanbul modeli

Otobüsçünün talebi İstanbul modeli

Koronavirüs salgınından ötürü oldukça zor bir dönemden geçen özel halk otobüsü esnafı, “İstanbul’da uygulanmakta olan kiralama modeli gelsin, esnaf kurtarılsın” isteğinde bulundu. İşte Otobüsçünün talebi İstanbul modeli…

Otobüsçünün talebi İstanbul modeli

Özel halk otobüsü esnafının koronavirüs salgınından ötürü zor günlerden geçtiğini söyleyen Tüm Özel Halk Otobüsleri Birliği (TÖHOB) Başkanı Kurtuluş Kara, “Yolcu kapasitesine getirilen sınırlama, ücretsiz biniş hakları ile maliyetlerin yükselmesi belimizi büküyor. Destekler de bizleri kurtarmıyor. Ankara’da da İstanbul’da yapıldığı gibi kiralama modeli uygulansın ve otobüsçü esnafı kurtarılsın” şeklinde konuştu. Normal süreç içerisinde bir otobüsün günlük olarak ortalama 800 yolcu taşımış olduğunu ve bugün ise 300 yolcu taşıyabileceğini belirten Kara, şunları belirtti:

“Geçen senenin mart ayından bugüne kadar hizmetine devam ederken en büyük ekonomik kayba uğrayan bir sektörüz. Bugün odaya kayıtlı olarak bilinen 200, bize kayıtlı çevre ilçeler de dahil olmak üzere 650 araçla beraber toplamda 850 araç Ankaralılara hizmet vermeyi sürdürmeye çalışıyor. Eskiden bir araç 800 yolcu taşıyabilirken, kısıtlamalar sebebiyle günlük ortalama 300 yolcu taşıyabiliyor. Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’ni almış olduğu bir kararla işletme giderlerimize bir nebze katkı verecek olan tutarlar belediyenin mali imkânları dahilinde ödenebiliyor. Ancak hizmet üretim maliyetlerimize kısmi bir şekilde katkı sağlayan bu tutarlar yetersiz olmaktadır.

Tekerlek zararına dönüyor

Gün içerisinde toplam aldığımız hasılatımız, özel halk otobüslerine alınmakta olan akaryakıt bedellerini dahi karşılayamıyor. Esnafımız bugün direksiyon başında bulunuyor olsa bile, tekerlek zararına dönüyor. 17 gün tam süren kapanma sürecinde araçlarımız çalışamadı. Gelir kaybı sebebiyle özellikle banka kredi geri ödemeleri içerisinde ciddi bir faiz yükü ile karşı karşıya kalmaktayız. Kısıtlamaların yanında bir de ücretsiz ulaşım imkânı tanınan vatandaş sayımızın günlük yolcu sayımızın yüzde 30’una ulaşmasından ötürü, gelirlerimizin işletme giderlerimize yeterli olmamasına sebep olmaktadır. Yolcu sayısı kısıtlamalarının gerçekleştirildiği süreler içerisinde, indirimli ve ücretsiz yolcu binişleri artık bitirilmelidir.

Tek çıkış yolu kiralama

Yok olmaya yakın bir durumda olan özel halk otobüsü esnafı için başta Sayın Cumhurbaşkanı’mız olmak üzere, konuyla ilgilenen bakanlarımıza ve Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı’mız Sayın Mansur Yavaş’a bize destek çıkmaları ve çözüm sağlamaları adına çağrı yapıyoruz. Yolcu kapasitesi sınırlaması, ücretsiz biniş hakları ile maliyetlerin yükselmesi bizlerin belini büküyor. Destekler de çare olmuyor. Bizi kurtaracak olan tek çıkış yolu İstanbul’dakine benzer şekilde belediyenin kiralama modeline geçmesi. Ankara’da da İstanbul’dakine benzer kiralama modeli uygulanmalı ve otobüsçü esnafı kurtarılmalıdır. Acilen bu konuda adım atılmasını istiyoruz.”

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER