Viral Ne Demek?

Viral ne anlama gelir? Viral oldu nedir? TDK viral nedir? İnternette viral olmak nedir? Viral görüntü nedir? Viral kelime anlamı nedir?

Viral Ne Demek?

20 Ekim 2020 Salı 16:30

Viral kelimesinin son yıllarda internette çokça karşımıza çıkıyor olması akıllara viral kelimesinin ne demek olduğu ile alakalı soruları getiriyor olabilir.

Viral Kelimesinin Sözlük Anlamı

Türk Dil Kurumu Güncel Türkçe Sözlük’e göre viral kelimesi “virüsle alakalı olan” demek. Fakat birçoğumuz bu kelimenin sözlük anlamını duyduğumuz zaman şaşırırız. Çünkü viral kelimesinin özellikle yaş aralığı düşük olan kitle arasındaki kullanımı çok farklıdır. Viral kelimesi teknoloji ortamında tıbbi anlamından çok daha farklı bir anlama sahip.

Viral, internet ortamında bir bilginin, video ya da görüntünün çok fazla düzeyde yayılması, neredeyse herkese ulaşması anlamlarına geliyor. Son zamanlarda özellikle internette çokça gördüğümüz viral reklam çalışmalarında tanıtılan ürünün özelliklerinden ziyade reklam çalışması için oluşturulan hikaye ve öykü daha ön planda tutulur.

Böylelikle reklamların birinci önceliği olan akılda kalıcılık ilgi çekici bir hikaye ile sağlanmış olur. Böylelikle ilgi çekici bir hikaye ile süslenen reklam izleyenler tarafından çeşitli amaçlarla paylaşılır. Bu amaçlar reklam hikayesinin çok komik olması, çok tuhaf olması, çok üzücü bir kurguya sahip olması gibi amaçlar olabilir.

Fakat sonuç olarak reklamcılığın temel maksatlarından olan ilgi çekicilik unsuru fazlasıyla gerçekleşmiş olur ve bir anda insanların büyük bir çoğunluğu bu reklam hakkında konuşur, daha açık bir şekilde ifade etmek gerekirse ilgili reklam “viral” olur. Böylelikle Youtube, Twitter ya da Instagram gibi sosyal medya mecralarında yayılan reklam herkes tarafından konuşularak profesyonel bir PR desteğine gerek olmadan yayılır.

Viral Reklamın Diğer Reklamlara Göre Avantajlı Olduğu Noktalar

Viral reklamlar standart reklamlara göre çok daha doğal bir içerik, senaryo ve oyunculuğa sahiptir. Hatta bazen o kadar doğaldır ki sosyal medya kullanıcıları bunun bir reklam olduğunu oldukça zor ayırt edebilir. Viral reklamlar bazen sosyal deneyler şeklinde yapılabilir. Böylelikle çok büyük castlara gerek duyulmadığı için daha az maliyetle yapılabiliyorlar.

Aynı zamanda pazarlama aşamasına da büyük bir bütçe ayırmak gerekmiyor. Yine belirtmek gerekir ki çok kısa sürede büyük bir kitleye ulaşılabilmesi de büyük bir avantaj.
Böylelikle viral reklamın birçok açıdan standart ana akım reklamlara göre daha avantajlı olduğunu değerlendirebiliriz.

Başarılı Viral Reklam Örnekleri

Bir viral reklamın başarılı olması için muhakkak doğallık içermesi gerekir. Yapay duran reklamlar hiçbir şekilde internet ortamında yayılamazlar. Aynı zamanda reklamın ilgi çekici herhangi bir konuya sahip olması yeterli. Herhangi bir mesaj vermesine ise gerek yok.

Yalnızca gülünç olan bir reklam bile çok kısa sürede milyonlarca internet kullanıcısına ulaşabiliyor. Bunun sebebi ise yalnızca çok komik olması oluyor. Bu sebeple başarılı bir viral reklam için gerekli olan şeyler sırasıyla doğallık, ilgi çekicilik ve kolay anlaşılabilirlik. Kolay anlaşılamayan bir reklam hiçbir şekilde viral olamaz çünkü büyük kitlelerin reklamı anlayabilmesi için anlaşılabilir olması gerekir. Aksi şekilde belirli bir kitleye hitap eder.