TikTok YouTube’yi ABD’de Bile Geçti
Popüler sosyal medya platformlarından olan TikTok, son dönemlerde o kadar büyüdü ki devler devi YouTube’u bazı ülkelerde deyim yerindeyse ezdi geçti.
7 Eylül 2021 Salı 15:00
TikTok YouTube’yi ABD’de Bile Geçti
Popüler sosyal medya platformlarından olan TikTok, son dönemlerde o kadar büyüdü ki devler devi YouTube’u bazı ülkelerde deyim yerindeyse ezdi geçti. Ancak TikTok ile ilgili olaylı davadan ötürü yaparsa yapsın başarılı olarak görmüyor.
Senelerdir “video izlemek” dendiğinde akla ilk gelen sosyal medya platformlarından olan YouTube her ne kadar Vine’ın çıkışından pek etkilenmese bile TikTok’un çıkışı ile beraber pastadaki payın bir kısmını kaptırmış oldu. Her şeye rağmen yine de lider konumda bulunan YouTube artık tahtın tek sahibi konumunda bulunmuyor.
Son yayınlanan verilere göre popüler video paylaşım platformlarından olan TikTok, ABD ve Birleşik Krallıkta YouTube’u geçmiş durumda. Diğer ülkelerde de aynı durum yakın zamandaoluşabilir.
YouTube’un devri bitecek mi?
App Annie adındaki uygulamanın analiz firmasının hazırlamış olduğu rapor, yalnızca Android cihaz kullanan bireylerden alınan verileri içeriyor. Ayrıca TikTok’un ana vatanı olarak bilinen Çin’deki veriler de diplomatik nedenlerden ötürü rapora dahil edilmedi. Her şeye rağmen rapor yine de TikTok’un bu devasa yükselişini gösteriyor.
Raporu hazırlayan App Annie yetkilileri, TikTok’u “Sosyal medyayı ve yayıncılığı alt üst eden uygulama” olarak belirtiyor. Google’ın sahibi olduğu YouTube ise ABD ve Birleşik Krallıkta dahil hâlâ en çok zaman ayrılan ve geçirilen video paylaşım platformu olarak bilinse de kullanıcı etkileşimi açısından TikTok öne geçmiş durumda.
Yani YouTube kullanıcılarının büyük bir kısmı yalnızca izlemekle yetiniyor ancak TikTok kullanıcıları daha fazla video yüklemesi yapıyor, daha fazla beğeniyor ve daha fazla yorum gerçekleştiriyor.
YouTube’u bazı ülkelerde geçmeyi başaran TikTok’un sıradaki hedefi ise Facebook. Şirket hem sahip olduğu Instagram hem de ana uygulaması olan Facebook ile devasa bir kullanıcı kitlesine sahip konumda. Uzmanlara göre TikTok, Facebook’u geçmeyi başardığında uzun bir süre boyunca dünyanın en fazla kullanılan sosyal medya uygulaması olarak liderlik tahtına oturabilecek.
Raporu hazırlayan analistler verilere ek bir şekilde TikTok’un bu rakamlara rağmen gerçek bir başarı yakalayamadıklarını belirtiyor. Bunun nedeninin TikTok’taki milyarlarca çocuğun verisini elinde tutmasından ötürü açılan davalar olduğunu belirten analistler ayrıca TikTok’un kullanıcılarından “Çalış, TikTok çek, yemek ye ve uyu” döngüsüne girmesini istediğini öne sürüyor.
Raporda ayrıca geçen sene dünya çapındaki popülerliğini az da olsa geri kazanmış olan Snapchat’in 2 sene önceye göre %45 büyüdüğü de söyleniyor.