Kimlik Randevusu Nasıl Alınır?
Yeni kimlik randevusu nasıl alınır? Kimlik randevu sorgulama nasıl yapılır? Kimlik randevu numarası nasıl öğrenilir? Yeni kimlik ücreti ne kadar?
9 Ekim 2020 Cuma 10:42
Milyonlarca vatandaş İçişleri Bakanlığının 2017 yılında yaptığı bir düzenleme ile yeni çipli kimlik kartlarını temin etmeye başladı. Özellikle YKS,LYS,KPSS vb. sınavlara girecek öğrencilerin ve vatandaşların kimliklerinin yenilenmiş olması gerekmektedir.
Yeni kimlik uygulaması ile birlikte bir çok vatandaş yeni kimliklerin nasıl, nereden ve ne kadar ücretle alınacağını merak ediyor ve araştırıyor. 2020 yılının bitiminden itibaren eski kimlikler geçerliliğini kaybedeceği için en kısa sürede yeni kimlikleri edinmek için elinizi çabuk tutmalınız. Peki kimlik başvurusu nasıl yapılır ve kimlik randevusu nasıl alınır? Tüm detaylar yazımızda.
Yeni kimlikleri Nüfus ve Vatandaşlık Şubelerine giderek temin etmemiz gerekmektedir. Bu aşamada direk şubelere gitmeniz yanlış olarak ilk adım olarak Nüfus ve Vatandaşlık Şubelerinden randevu almak gerekmektedir. Ardından belirlenen tarih ve saatte istenen belgeler ve ücret ile kuruma başvurulması gerekmektedir. Peki kimlik randevusu nasıl alınır?
Yeni kimlik başvurusu yapmak için ilk olarak randevunuzu almalısınız. Randevu almak zorunludur. Randevu almadan şubelere giderseniz başvurunuzu almayacaklardır. Randevu almanın ise iki yolu var. Kimlik randevusu nasıl alınır? İnternet üzerinden e-devlet uygulamasını kullanarak ya da https://randevu.nvi.gov.tr/ sitesine giriş yaparak randevu alabilirsiniz.
İkinci yöntem ise ALO 199 Vatandaş Etkileşim Merkezini telefonla arayarak da en yakın Nüfus Müdürlüğünden randevunuzu oluşturabiliriniz. Eğer randevu aldığınız tarihte gidemez ve randevuyu kaçırırsanız yeni bir randevu oluşturmak için 1 ay beklemeniz gerekmektedir.
O yüzden randevu alırken size uygun tarihe almanız ve randevu günü ve saatinde randevu aldığınız nüfus müdürlüğüne gerekli belgelerle başvurmanız gerekmektedir. Eğer randevu gününüzde acil bir işiniz çıkarsa ve gidemeyecekseniz randevu saatinden en geç yarım saat önce randevunuzu iptal edebilirisiniz. Peki başvuru yapmak için hangi belgeler gerekiyor?
Randevu aldıktan sonra yanınızda bulunması gereken belgeler ise şunlardır:
- Nüfus cüzdanınız ya da pasaport/sürücü belgeniz
- Güncel çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf
- Nüfus cüzdanı çıkarabilmek için gerekli harç ücretini yatırmak. Harç ücreti ise 22.5 TL’dir. Harç ücretimi Nüfus Müdürlüklerinde ki vergi muhasebe bölümlerinden, sanal poslardan ya da bankamatiklerden yatırabilirsiniz.
Bu belgeler ile randevu aldığınız saatle nüfus şubesini gidiyorsunuz. Sıra ve saatinize göre sizi işlem için çağırıyorlar. Parmak izleriniz alınıyor ve sisteme kaydediliyor. Bu yüzden 15 yaşını doldurmuş tüm bireylerin kimliklerini çıkarmaları için nüfus müdürlüğünde hazır olmaları gerekmektedir.
Tüm işlemlerin tamamlanmasının ardından yeni kimlikleriniz posta vasıtasıyla en kısa sürede verdiğiniz ev adresine ulaştırılıyor. Yeni kimlikler gelene kadar ise onaylı geçici bir kimlik belgesi de almanız gerekmektedir.
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğumuzu kanıtlayan ve tüm resmi işlemlerde gerekli olan kimlik belgelerimizdir. Yurt dışına çıkışlarda,ehliyet alımında, sınavlarda, okul kayıtlarında ve daha bir çok resmi işlemlerde bizi tanıtan tek belge kimliklerimizdir. İbraz etmemiz ise zoruludur.