Telefondan ve E devlet'ten seyahat izin belgesi alma: Şehirler arası seyahat izin belgesi nasıl alınır?

Seyahat izin belgesi almak isteyen vatandaşlarımız, bu işlemi nasıl yapacaklarını araştırmaya devam ediyor.

28 Nisan 2021 Çarşamba 18:46

Telefondan ve E devlet'ten seyahat izin belgesi alma: Şehirler arası seyahat izin belgesi nasıl alınır?

Seyahat izin belgesi almak isteyen vatandaşlarımız, bu işlemi nasıl yapacaklarını araştırmaya devam ediyor. Son Kabine Toplantısı 26 Nisan'da gerçekleştirildi.  Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tam kapanma ile alakalı açıklama gerçekleştirildi. İçişleri Bakanlığı tarafından yayımlanmakta olan tam kapanma genelgesi içerisinde seyahat yasağı ile alakalı da açıklama geldi. Belirtilen dönem içerisinde tren, uçak, gemi ya da otobüs gibi toplu ulaşım araçları ile seyahat edecek vatandaşlarımıza biletleme işlemi yapılmadan önce mutlaka seyahat izin belgesinin bulunup bulunmadığı kontrol edilecek, geçerli bir seyahat izninin olması halinde biletleme işlemi yapılacak. Peki, seyahat izin belgesi nasıl alınacak? Telefondan ve E Devlet'ten seyahat izin belgesi alma: Şehirler arası seyahat izin belgesi nasıl alınır?

Seyahat izin belgesi ile alakalı detaylar, İçişleri Bakanlığı tarafından yayımlanmakta olan genelge ile belirlendi. Tam kapanma genelgesine göre 29 Nisan ve 17 Mayıs tarihleri arasında toplu ulaşım aracıyla seyahat edecek vatandaşlarımızın seyahat izin belgesi almaları gerekmekte. Seyahat izin belgesi almak isteyen vatandaşlarımız e-Devlet ekranı üzerinden, Alo 199 iletişim hattını arayıp bu belgeyi alabilmekteler.

Seyahat İzin Belgesi başvuruları e-Devlet üzerinden gerçekleştiriliyor. Bu belge Alo 199 iletişim hattı üzerinden de istenebiliyor.

T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile e-Devlet sistemine giriş yaparak sonrasında açılan sistem üzerinden yeni başvuru linkine tıklamanız gerekir. Daha sonra açılan sekme üstünden başvuru türünü ve belge türünü seçmeniz gerekmekte.

Değerlendirme sonucu başvurucuya SMS ile bildirilmekte.

Başvurusu onaylananlar, otogar ya da havalimanlarında oluşturulmuş olan başvuru masalarından vatandaşlık numaraları ile doğrulama gerçekleştikten sonra kabul ediliyor.

e-Devlet Kapısı üstünden verilen hizmetler yüksek güvenlik seviyesi gerektirdiği için şifre güvenliği önemli olmaktadır. Bu sebeple PTT'den alınmış olan şifreler yalnızca kimlik ibrazı ve şahsen başvuru yapıldığında verilmektedir.

Şifrenizi unutmuşsanız ve öncesinde cep telefonu numaranızı www.turkiye.gov.tr'ye kaydedip, doğrulamışsanız, PTT'ye gitmeden yeni bir şifre oluşturabilirsiniz. Mobil imza ya da elektronik imza kullanıcısı iseniz bunlardan biri ile de sisteme giriş yapabilirsiniz, dilerseniz şifre oluşturabilirsiniz.

Cenaze yakınları için gerekli seyahat izin belgesi oluşturulacak

Kendisi ya da eşinin, vefat eden birinci derece yakınının ya da kardeşinin cenazesine katılmak için ya da cenaze nakil işlemine eşlik etmek için herhangi bir cenaze yakınının e-Devlet kapısında yer alan İçişleri Bakanlığına ait e-BAŞVURU ya da ALO 199 sistemleri üstünden yapacakları başvurular (yanında akraba konumundaki 9 kişiye kadar bildirimde bulunabilecektir) sistem tarafından vakit kaybedilmeden otomatik bir şekilde onaylanarak cenaze yakınlarına gereken seyahat izin belgesi oluşturulacaktır.