Migros Money Kart Nedir

Perakende sektöründe iyi bir oyuncu olan Migros, müşteri memnuniyeti sağlamak amacıyla çeşitli pazarlama taktikleri yapmaktadır. Promosyon kartı veya yerli deyim ile sadakat kartı Money Card uygulaması bunlardan birisidir.

30 Mart 2022 Çarşamba 01:05

Money kart temin edebilmek için 4 farklı yönteme başvurulabilir

Müşterilerin alışveriş yaptıkları Migros mağazalarında mağazadaki kasiyer veya danışmandan istendiğinde 1,5tl karşılığında verilir. Kayıt yapılabilmesi için telefon numarasını kasiyere söylenmesi yeterlidir. Kasiyer telefon numarasını kasaya girdikten sonra müşterinin telefonuna SMS gelir, mesajın içerisinde www.migros.com.tr sitesinden kayıt formunu yönlendiren link bulunur. İletişim bilgilerini dolduran müşteri Money cardı kullanabilir. Eğer ki kart 1 ay içerisinde sitede formu doldurmaz ise inaktif edilir ve işlem dışı olur

www.migros.com.tr sitesinden iletişim bilgileri girilerek Money carda sahip olunur. Kart fiziki olarak müşteriye verilmez sadece alışverişi ödemek için kasiyere telefon numarasını vermek yeterli olacaktır.

Playstore veya Appstore ‘dan Migros mobil uygulamasını yükledikten sonra girilen iletişim bilgilerini girerek ücretsiz kayıt yapılabilir.

444 10 44 müşteri hizmetlerini arayarak yine kayıt yapılabilir.

Money kartın müşteriler için ekonomik faydaları 3 farklı dalda ayırabiliriz

1)indirim

Migros Mağaza içerisinde raf etiketlerinde çeşitlilikler bulunur. Beyaz etiket, düz sarı renk etiket ve migroskop yazan etiket sarı etiket. Beyaz etiket ürünün indirimsiz normal fiyatıdır. Sarı etiket o güne özel etiketlerdir; bu iki etiket çeşidinde her müşteri etikette gördüğü fiyatı öder. Migroskop etiketlerinde iki farklı fiyat bulunur üsteki etiket normal ürünün fiyatıdır alttaki ise sadece Money card sistemine kayıtlı olan müşterilerin faydalanabileceği fiyattır.  Migroskop etiketleri 2 hafta aralıklarla değişir. Mağazanın önemli bir cirosunu ve yönetimce satılmasını istendiği kampanyalı ürünlerdir ve bu kampanyalı ürünlerin indirime girebilmesi için şirket bir sene önceden çalıştığı firmalarla anlaşma yapar. Kampanyaya koyduğu ürünler piyasadaki rekabet ettiği marketlerden çok daha ucuz olur. Müşterilerin bu kampanyalardan yararlanabilmesi için Money karta sahip olması gerekir aksi takdirde normal fiyattan ödenmesi beklenir.

2) Money Para

Bir diğer Money kartın avantajı ise 1 Money= 1 TL uygulamasıdır. Yine kampanyalı ürünlerde belli bir alışverişin üstünde yapıldığında müşterinin hesabına Money yüklenir daha sonraki alışverişlerinde yaptığı alışverişlerinden sahip olduğu moneyi alışveriş fiyatından düşürebilir. Örneğin 25 TL üzeri alkolsüz içecek alışverişlerinde 5 Money kazanıp bir sonraki alışverişinde toplam tutarından 5 Money eksiltilmesi gibi

3) Sadakat Uygulaması

Tam bana göre kampanyası müşterilerin alışveriş alışkanlıklarını takip eden sadakat kartı mobil kartı üzerinden daha önceden yapmış olduğu alışverişleri inceleyerek sadece müşteriye baz alarak indirimler yapar. Kampanyaya tüm Migros mağazalarından yıl içerisinde 2 kere kampanyadan yararlanabilir. Kampanyaya katılabilmek için Web Sitesinden →→ www.money.com sitesi üzerinden kart numarasını girerek, SMS ile →→ Kampanyadan yararlanabilmek için TAMBANAGORE yazıp 5818’e SMS göndererek, (Kampanya katılımı, 1 SMS ücretlendirilecektir) Müşteri Hizmetlerinden →→ 444 10 44’ü arayarak veya Kasada Ödeme Öncesi →→ Kasadaki personel ile katılabilir.

Uygulamanın müşteriler için faydası çok fazladır ancak pazarlama sektöründe çok fazla rekabetin olduğu piyasada aslında müşterileri sadece mağazaya çekmek için uygulanan bir promosyon değildir. Pazarlama’da en önemli kural marketing target dediğiniz belli bir kitleye ulaşmaktır. Hitap edilen kitleye özgü ürünler ürünün satışını daha kolayca yapılabilir, o kitleye özgü ürünler üretip satılabilir ama tedarik sistemi kırmızı okyanus dediğimiz rekabetin sert olduğu perakende sektöründe belli bir kitleye hitap etme düşünülemez. Marketlerin kâr edebilmesi için her tip müşteriyi mağazasına çekebilmesi gerekir.

Migros bunu yapabilmek için sadakat sistemi diyebileceğiniz Money kartı ile veri havuzu oluşturur Örneğin bir Migros mağazasına gidildiğinde alışveriş ödenmek istendiğinde kasadaki personelden söylenen ilk cümle Money kartınız var mı eğer cevap hayır ise üyeliği başlatabileceğini kartın faydalarını veya temin edebilmek için diğer yöntemleri. Şirketin buradaki politikası her müşteriye Money cardı sahiplendirmektir. Sebebi ise müşteriyi tanımaktır. Müşterinin yapmış olduğu alışverişleri takip ederek aslında pazarlama dilinde Pazar bölümleme (marketing segmentation) yani sınıflandırma yapar. Müşteri en çok ne alıyor ne sıklıkla alışveriş yapıyor gıda ürünleri mi alıyor gıda dışındaki ürünlere ilgisi daha çok mu gibi soruların cevaplarını bularak rekabet ettiği firmalardan daha fazla müşteriyi mağazasına çekebileceği kampanyalara hakkında bilgi bulmasıdır.