E-Ticaret ve Yükselen Trendler

Tüketicilerin ürünleri görme ve inceleme biçimini değiştiren e-ticaret geçici bir trend olmaktan çıkmış büyümek isteyen işletmelerin sahip olması gereken bileşenler arasına dahil olmuştur. E-ticarette, müşteri kazanmanın yolu bilindiği üzere alışveriş deneyimini geliştirmekten geçmektedir. Aslında bunu son zamanlarda yaygınlaşan sohbet robotları, sesli arama, hız odaklı bulut tabanlı sanal sunucu seçenekleri ve veri toplamak için kullanılan yapay zeka (AI) gibi trendlerden anlamak mümkündür.

23 Ağustos 2022 Salı 12:02

Tüketicilerin ürünleri görme ve inceleme biçimini değiştiren e-ticaret geçici bir trend olmaktan çıkmış büyümek isteyen işletmelerin sahip olması gereken bileşenler arasına dahil olmuştur. E-ticarette, müşteri kazanmanın yolu bilindiği üzere alışveriş deneyimini geliştirmekten geçmektedir. Aslında bunu son zamanlarda yaygınlaşan sohbet robotları, sesli arama, hız odaklı bulut tabanlı sanal sunucu seçenekleri ve veri toplamak için kullanılan yapay zeka (AI) gibi trendlerden anlamak mümkündür.

E-ticarette zorlu rekabet yüzünden, yükselişteki trendler, kârınızı artırabileceği ve müşterileri çekmenizi kolaylaştırabileceği için yakından takip edilmeli ve ihtiyaçlarınızla örtüşüyorsa hızla süreçlerinize entegre edilmelidir. Örneğin Metaverse’de sanal gayrimenkul alımları ve sanal mağazaların kurulmasına bir oyun değiştirici gözüyle yaklaşmak, AR ve AI’nın müşterilerin daha bilinçli satın alma kararları vermelerine nasıl yardımcı olduğunu anlamaya çalışmak ya da sitenize kullanılabilirlik ve işlevsellik katacağı için sesli arama özelliğine dair araştırmalara başlamak gereklidir.

E-ticaret sektöründe var olmaya çalışan işletmelerin farkında olması gereken yükselen trendleri ve etkili taktikleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Gittikçe daha fazla tüketicinin akıllı telefonlarını alışveriş yapmak için kullanmasıyla, e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar için optimize edilmesi zorunluluk halini almıştır. Web sitesi trafiğinin %60’ının mobilden geldiği bilinmekte, Google, mobil öncelikli tasarımı, bir sıralama faktörü olarak görmektedir. Bu nedenlerle de web sitelerinin kullanıcı dostu olması, duyarlı bir tasarıma sahip olması, hızlı yükleme sürelerine ve gezinme kolaylığı sunmaya odaklanması gerekmektedir.
     
  • Tüketicilerin gün geçtikçe daha talepkâr hale gelmesiyle çevrimiçi alışveriş yaparken kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmak da artık e-ticaretin olmazsa olmazları arasında yer almaktadır. Bu yüzden e-ticaret sitelerinin önceki satın alımlara dayalı ürünler önermek, özel fırsatlar ve indirimler sunmak gibi detaylara yer vermesi önemlidir. Müşterilerinize sorunsuz ve kolay bir alışveriş deneyimi sağlamak için web sitenizi mümkün olduğunca optimize etmeli, kaliteli müşteri hizmeti sağladığınızdan emin olmalısınız.
     
  • Çok kanallı satış çabaları cihazdan bağımsız olarak müşteriler için sorunsuz bir deneyim yarattığından hem web sitesi, hem mobil uygulama hem de sosyal medya aracılığıyla markanızla iletişim kurulmasını sağlamanız önemlidir. Ancak insanlar tek bir işlem sürecinde birden fazla cihaz kullanabildiğinden tüketici deneyiminin her parçası tutarlı ve tamamlayıcı olmalı, örneğin alışveriş sepetindeki öğeler farklı cihazlarda muhafaza edilebilmelidir.
     
  • Önümüzdeki yıllarda daha da yaygınlaşacağı düşünülen bir diğer trend sosyal medyada e-ticaretin yükselişidir. Sosyal medya platformlarının e-ticaret işletmeleri için giderek daha kritik hale geldiğine bir süredir zaten şahit oluyoruz. Instagram ve Facebook mağazaları özellikle genç kitleleri hızla çekiyor, TikTok’ta da ürün bağlantıları mevcut. Markaların zorlu pazarlarda öne çıkmak için potansiyel müşterileri ile daha yakın ilişki kurmaları önerilmekte. Ancak tüm bu mecralardaki etkileşimleri dinleyebildiğinizden ve yanıtlayabildiğinizden de emin olmalısınız. Ürün ve satışa dair soruları yanıtlamak, sipariş durumu güncellemeleri yapmak ve olası sorunlarda yardımcı olmak için hazır bulunarak müşteri deneyimine özen göstermek sadık bir müşteri tabanı oluşturmanızı sağlayacaktır.
     
  • Müşteri ihtiyaçlarını tahmin etmek için AI kullanan e-ticaret işletmeleri şimdiden önemli bir avantaja sahip olduklarının farkında. Azalan satın alma sıklığı, yinelenen fatura anlaşmazlıkları, olumsuz geri bildirimler, süresi dolmuş ödeme bilgileri gibi kayıp belirtilerini tespit etmek ve bunlara yanıt vermek için CRM sisteminizle tahmine dayalı analitiği kullanmanız öneriliyor.
     
  • Okumak yerine izlemeyi tercih eden bir neslin yükselişiyle birlikte, görseller, videolar, canlı yayınlar, diyagramlar, infografikler dahil olmak üzere daha fazla görsel içerik eğilimi söz konusu. Canlı alışveriş de denen ürünlerin gerçek zamanlı olarak tanıtımı son zamanların en fark yaratan trendlerinden.
     
  • İşletmeniz için en doğru, en etkili pazarlama stratejisini seçmek, kısa sürede büyüme ve genişlemeye yardımcı olacağından hedef pazarları araştırmak ve marka konumlandırmanız için daha fazla bilgi edinmek önemli. Ayrıca müşterileri elde tutmak, yenilerini kazanmaktan daha fazla vurgulanmakta. Başlangıç hikayenizi paylaşmak, müşteri tabanının onayını alan sosyal sorumluluk projelerine katılmak, sürdürülebilir ambalajlar ve çevre dostu ürünler kullanmak marka oluştururken gücünden yararlanabileceğiniz unsurlar arasında olmalıdır.

Uzman Görüşü

E-Ticaret, doğru stratejilerle daha geniş bir kitleye ulaşmanıza ve daha fazla ürün satmanıza yardımcı olan güçlü bir araçtır. Ancak e-ticaret sektörü hemen hemen her niş için her geçen gün daha da rekabetçi hale geldiğinden, işletme sahiplerinin paraları ve zamanları konusunda her zamankinden daha tutumlu olmaları ve akıllıca hareket etmeleri gerekmektedir.

E-ticaret siteniz hızlı yüklenmiyorsa (genellikle 3 saniyeden daha az sürede yüklenmesi gerekir), ziyaretçilerinize satış yapma fırsatını kaybetme ihtimaliniz oldukça yüksektir. Hız konusunda web sitenizin güç aldığı sunucu ortamı ve hosting altyapısı en büyük belirleyicidir. Ayrıca müşterilerinizin bilgilerini korumak için e-ticaret sitenizi en son güvenlik önlemleriyle koruma altına almanız, güvenliği de hız kadar önemsemeniz gerekmektedir.

Turhost olarak çoklu güvenlik katmanları ve hıza yönelik yapılandırmalarımızı inceleyerek farklı ölçeklerdeki e-ticaret sitesi ve kurumsal ihtiyaçlar için sunduğumuz en yeni teknolojilerle donatılmış vps, vds, bulut sunucu ve dedicated server çözümlerimizden yararlanmanızı ve işletmenizi büyütme çabalarınızı güçlü hosting altyapılarımızla desteklemenizi dileriz.