Aldatıcı Reklam Cezası!

Ticaret Bakanlığı'na bağlı Reklam Kurulu, adı açıklanmayan 22 sosyal medya fenomenine idari para cezası verdi.

13 Temmuz 2022 Çarşamba 16:38

Aldatıcı Reklam Cezası!

Ticaret Bakanlığı'na bağlı Reklam Kurulu, adı açıklanmayan 22 sosyal medya fenomenine idari para cezası verdi. Bakanlık ayrıca; senenin ilk yarısı ile ilgili aldatıcı reklam bilançosunu da duyurdu.

İnternet ve sosyal medya kullanımının yaygın hale gelmesi ile reklamcılık sektörü de bu alana yanaştı. Bugün özellikle de sosyal medya fenomenleri, gerçekleştirdikleri reklamlar üzerinden çok ciddi paralar kazanmaya başladı. Fakat bunların hepsi de doğru reklamlar olmayabiliyor. Fenomenlerin gerçekleştirdikleri reklamları takip eden Reklam Kurulu ise 2022 senesinin ilk yarısında 22 fenomene idari para cezası verdi. Bu fenomenlerin kimler olduğu belirtilmedi.

Ticaret Bakanlığı'ndan alınan bilgiye göre fenomenlere para cezası kesilmesinin sebebi, aldatıcı reklam yapıyor olmalarıydı. Bakanlık, bu olayların tekrar olmaması için Fiyat Bilgisi İçeren Reklamlar ile İndirimli Satış Reklamları ve Ticari Uygulamaları Hakkında Kılavuz"un incelenmesi gerektiğini belirtiyor.

Son 6 ayda toplam 22 milyon 788 bin 684 TL ceza kesildi!

Reklam Kurulu, yılın ilk yarısında kesilen toplam ceza miktarını da açıkladı. Buna göre aldatıcı ve yanıltıcı tanıtım yapan firmaların toplam 1101 dosyası inceledi. Bunların 949'unda mevzuata aykırılık tespit eden yetkililer, 228 dosyaya 22 milyon 788 bin 684 lira idari para cezası kesti. Peki Reklam Kurulu, nasıl oluyor da usulsüzlükleri tespit ediyor?

Çin'den Tüm Dünyaya Örnek Olacak Yasa: Sosyal Medya Fenomenleri Eğitimini Almadan Hukuk ve Tıp Hakkında Konuşamayacak!

Reklam Kurulu ile Reklam Özdenetim Kurulu, Mart 2022'de yeni bir projeyi hayata geçirdi. "Yapay Zeka ile Dijital Medya Reklamlarını Tarama" isimli bu proje, sosyal medyadaki paylaşımları otomatik olarak tarıyordu. Yapılan taramalar sonucunda reklamı yapılan ürünün yasal olup olmadığı ile Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz'a uygun olup olmadığı analiz ediliyor. Bakanlık, usulsüzlüğün tespit edilmesi durumunda ise harekete geçiyor ve olayı Reklam Kurulu'na inceletiyor.